Toyota Mayer

Toyota Mayer a Toyota Ichiban 2017 - díj nyertese

Ismét a Toyota lehet a világ legnagyobb autógyártója

A Toyota hosszú idő óta a világ legnépszerűbb autómárkája (2017-ben a mintegy 8,7 milliós világszintű Toyota eladást egyetlen más márka sem tudta még csak megközelíteni sem), és egyben magasan a legnyereségesebb és a legértékesebb is. A Lexus környezetbarát luxusautómárkát, Daihatsu budget márkát és a Hino teherautó és buszmárkát is jegyző

Toyota márkáinak összesített eladásaival sokáig a világ legnagyobb autógyártója is volt,
2017-ben ugyanakkor ezt a címet elvesztette. 2018-ra vonatkozóan ugyan végleges
adatok még nincsenek, könnyen lehet ugyanakkor, hogy a helyzet változhat.

A 2018-as év világszintű újautóeladási adatainak összesítése ugyan még várat magára, az
azonban bizonyos, hogy ismét izgalmas helyzet állhat elő. Az nem tűnik kérdésesnek, hogy
ismét a Toyota lesz a világ legnépszerűbb autómárkája: január és november között 8.15 millió
Toyota talált gazdára világszerte. Reális esély mutatkozik rá ugyanakkor, hogy a Toyota
visszaszerezze a világ legnagyobb autógyártójának címét is. Novemberig ugyanis a Lexus (0,6
millió), a Daihatsu (0,77 millió) és a Hino (0,18 millió) márkákkal együtt a japán autógyártó
összesen 9,7 millió új autót értékesített világszerte. Ha az értékesítések lendülete kitartott
decemberben is, akkor a világ legzöldebbjének tartott jautógyártó értékesítése megközelítheti a
10,6 millió új autót 2018 teljes évre vonatkozóan – ez 2017-ben elég lett volna az első helyhez.
A képzeletbeli trón visszaszerzése azonban természetesen a versenytársak teljesítményén is
múlik, és miután jelenleg még tart az adatok összesítése, a kérdésre vélhetően leghamarabb
január végén kaphatunk választ.
Akár sikerül a Toyotának visszaszereznie a világ legnagyobb autógyártójának címét (a világ
legnépszerűbb autómárkája, a világ legértékesebb autómárkája és a világ legnyereségesebb
autógyártója címek mellé) akár nem, egyben már most biztosak lehetünk: 2018-ban is a piac
legszélesebb hibrid elektromos modellportfólióját kínáló Toyota volt a világ legzöldebb
autógyártója. 2018 január és november között ugyanis a japán autógyártó több mint 1,5 millió
(1,35 millió Toyota és 0,17 millió Lexus) környezetbarát, a városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, károsanyagkibocsátás mentesen működő öntöltő hibridelektromos járművet értékesített világszerte. Ez több mint valamennyi többi autógyártó összesített alternatív meghajtású értékesítése együttvéve. Összességében egyébiránt a japán gyártó ezzel már mintegy 13 millió hibridet értékesített (11,5 millió Toyota és 1,5 milló Lexus) az elmúlt két évtizedben, megteremtve a fenntartható közlekedés alapjait, és a versenytársakat is az ezriányú fejlesztések megkezdésére és felgyorsítására ösztönözve.

Ha ez nem volna elég, 2018-ben is a Toyota jegyzi a világ legnépszerűbb hibrid elektromos (C-HR), hálózatról tölthető
hibrid elektromos (Prius Plug-in Hybrid) és abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet
kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás elektromos (Mirai) autóját, és a bejelentett tervek szerint
minden autógyártónál korábban jelenik meg a piacon az akkumulátoros elektromos autózást
forradalmasító szilárdtest akkumulátorokkal is.

 

Kapcsolat

Kérdése van? Ajánlatot szeretne? Írjon!

Hozzám közelebbi telephely*

Üzenet